Męska niemoc

Young happy couple in bed

Doszedłeś do wniosku, że twoja sprawność seksualna uległa obniżeniu ostatnimi czasy? Spokojnie. Po pierwsze, kłopot taki tyczy się nie tylko ciebie lecz sporej części męskiej populacji i to nie jest powód do wstydu. Po drugie „wypadek przy pracy” nie oznacza jeszcze impotencji, choć radzę, abyś zapalił w swojej głowie czerwone światło. Po trzecie – można to naprawić, żebyś mógł cieszyć się seksem! cialis bez recepty

Zanotowałeś pierwsze ślady choroby – co musisz uczynić?

Przełam wstyd i odwiedź lekarza rodzinnego. To nie jest odosobniony problem, z którym zmagasz się tylko ty. Problemy z erekcją, impotencja, to jedno z częstszych problemów fizycznych i dotyczy co drugiego faceta w wieku 40-70 lat. Tak, statystyki nie kłamią, traktuj więc wizytę u lekarza nie jak zło konieczne, ale jak wizytę w warsztacie w celu naprawy maszyny, którą jest twój organizm, żebyś mógł szczycić się 100% jej wydajnością. Oprócz tego regularnie badaj ciśnienie krwi oraz poziom cholesterolu, aby ustrzec się częstej przyczyny impotencji – chorób układu krwionośnego.

Dlaczego lekarz rodzinny a nie specjalista?

Dlatego, że lekarz pierwszego kontaktu oszacuje etap choroby i wskaże stosownego specjalisty – urologa albo seksuologa, który może ci pomóc. Od lekarza pierwszego kontaktu możesz dostać również skierowanie na badania, które pomogą w ustaleniu przyczyny choroby. Kłopoty ze wzwodem to stadium odwracalne!
Standardowe leczenie prowadzone jest przede wszystkim przy pomocy leków farmakologicznych, psychoterapii, czasem leczenia chirurgicznego, ale pewnymi zabiegami sam możesz siebie wspomóc lub przyśpieszyć wyleczenie. Oto najistotniejsze z nich:

1. Odżywiaj się zdrowo

Unikaj tłustych mięs zastępując je owocami i warzywami. Konsumuj więcej ryb – tuńczyka, łososia, sardynki (za wyjątkiem smażonych, tłustych ryb, które, jedzone wieczorem, mogą zabić libido). Dużo warzyw oraz owoców to twardy przepis na uniknięcie najczęstszej przyczyny impotencji – chorób układu krwionośnego i otyłości. Z owoców bardzo wartościowe będą dla ciebie poziomki, truskawki, maliny, jeżyny oraz jagody. Z warzyw – oprócz zieleniny powinno się zjadać czosnek oraz cebulę (skuteczne przeciw miażdżycy) i paprykę, pomidory, kukurydzę, selery a także por.

Można zadać pytanie dietetykowi o stosowną dietę, zgodną z grupą twojej krwi. Miej na uwadze, że dieta nie jest surowym „niespożywaniem smacznych potraw”, ale dopełnieniem dziennego menu w pokarmy wartościowe i ograniczeniem tych najbardziej szkodliwych. Przemyśl wprowadzenie do swojego menu dań z kuchni śródziemnomorskiej, w szczególności zaś owoców morza.

2. Poznaj afrodyzjaki

Jest grupa produktów, które w jakimś stopniu pobudzą twoje ciało do „działania”. Powszechnie uważa się (co więcej – jest to dowiedzione), iż lampka czerwonego wina przed łóżkowymi igraszkami wzmaga aktywność seksualną. Stroń jednak od alkoholu wysokoprocentowego, który zadziała w złą stronę. Przyprawiając potrawy, używaj więcej imbiru, który wpływa na sprawniejsze krążenie krwi i goździków, które polepszają humor. Z owoców morza chwalone są ostrygi, homary, krewetki, czy ośmiornice.

3. Nie pal papierosów

Palenie papierosów (również to bierne) wpływa źle na twój organizm i libido. Amerykański schemat ubiegłych lat, w którym to kochankowie po udanym seksie spalali papierosa, to fatalny pomysł. Papierosy nie dość, iż znacząco redukują twoją sprawność seksualną oraz powodują inne, równie poważne komplikacje, z rakiem płuc na czele – to jeszcze sprawiają, iż będziesz przesiąknięty ich brzydkim zapachem. Wierz mi, wiem co piszę – jestem człowiekiem niepalącym i kogoś, kto pali, czuję dużej odległości. Najbardziej niesympatyczny zapach utrzymuje się we włosach, potem na ubraniu, o nieświeżym oddechu nie wspominając. Jeżeli twoja partnerka nie pali, a ty owszem, to może być przyczyną niepotrzebnym kłótni oraz żenujących sytuacji między wami, również w sypialni. Oczywiste jest, że jako palacz na pewno nie pachniesz smakowicie.

4. Ruszaj się

Aktywność seksualna jest mocno powiązana z dobrą kondycją oraz wydolnością układu sercowo – naczyniowego. Dlatego tak ważne jest, abyś oprócz właściwego odżywiania aktywnie praktykował sport. Czynnie? Oznacza to codzienny trening ruchowy, co najmniej 30 min – bieganie albo zajęcia na siłowni i regularne 1-2 razy w tygodniu uprawianie dyscypliny sportowej, np.: tenisa. W tym miejscu sporo zależy od twoich możliwości czasowych, które, jak przypuszczam, nie są zbyt rozbudowane. Zgodzisz się jednak z tym, że im mniej czasu, tym lepsza organizacja (oczywiście do pewnych granic)? Z pewnością, jeżeli będziesz pragnął cyklicznie uprawiać sport, wygospodarujesz na to chwilę czasu.

5. Pielęgnuj swoje życie intymne

Aby nie wywołać „męskiego problemu” systematycznie uprawiaj seks. Wyślij na wakacje rutynę a wprowadź do twojego związku więcej świeżości. To najlepsza recepta na przywrócenie harmonii hormonalnej. Jeśli twój związek przeżywa kłopoty (nawet w przypadku, gdy powodem jest ta „trzecia”) postaraj się je rozwiązać, ponieważ to również pośrednio oddziałuje na twoją wydolność seksualną.
wiecej tutaj : viagra

Tagi: , , , , , ,